Hogyan lehet jelentkezni a befektetési program által kínált letelepedésre?
Ehhez legalább 35 000 USD-t be kell fektetni egy szakmai tevékenységbe, és két potenciális ügyféltől származó szándéknyilatkozatot is be kell nyújtani.
A befektetéshez egy helyi bankszámlára kell helyezned a 35 000 USD-t a kérelmezés idejére, amely utána szabadon felhasználható.
El kell utazzak azért Mauritiusra, hogy el tudjam indítani a jelentkezési folyamatot?
Online is elindíthatod a jelentkezési folyamatot anélkül, hogy ehhez Mauritiusra kellene utazni.
A Nemzeti Elektronikus Engedélyezési Rendszer egy külön erre a célra létrehozott online platform, amely a kérelem benyújtásától az elvi jóváhagyó levél kiadásáig végigkíséri a teljes folyamatot.
Az online platform használata előtt azonban biztonsági és azonosítási célból regisztrálnunk kell.
Mi azonban azt javasoljuk, hogy ezt egy vízumügynökségen keresztül intézd amely végigvisz a folyamaton.
Erre a célra mi a Smart travellert javasoljuk, akikkel már sok pozitív tapasztalatunk van.
Hogyan kezdjek hozzá a vállalkozás alapításhoz Mauritiuson?
A Vállalati és Üzleti Regisztrációs Osztály (CBRD) egy egyablakos ügyintézési rendszer a vállalkozásunk elindításához. Az alábbi linken kell regisztrálnunk a tevékenységünk nyilvántartásába vételéhez szükséges eljárásokhoz: https://companies.govmu.org/
Mikor kell átutalnom a szükséges alapot?
Amint megkaptuk az elvi jóváhagyást, máris jogosultak leszünk arra, hogy bankszámlát nyissunk Mauritiuson. A kezdeti 35 000 USD-t, vagy annak szabadon átváltható valutában kifejezett ellenértékét, a saját bankszámlánkra kell átutalni. Ezen pénzösszeg átutalása a Foglalkozási Engedély kiadásának előfeltétele.
Szükségem lesz bármilyen engedélyre/licencre a vállalkozásom működésének megkezdéséhez?
Amennyiben nem szabályozott tevékenységről van szó, nem lesz szükség engedélyre vagy licencre a működés elindításához. Szabályozott tevékenység esetében azonban még a működés megkezdése előtt vagy a működés megkezdése után (utóbbinál még egy meghatározott időn belül), engedélyre/licencre lesz szükség az illetékes állami ügynökségtől.
Miután benyújtottuk kérelmünket a Foglalkozási Engedélyre, automatikusan tájékoztatást kapunk majd arról, hogy engedélyt/licencet kell kérnünk. Az engedély/licenc a Foglalkozási engedély megszerzése miatt szükséges.
Mikor kell benyújtanom az adóbevallást?
Azon vállalkozások esetében, amelyeket Mauritiuson jegyeztek be, évente adóbevallást kell benyújtani a Mauritiusi Adóhatóság (MRA) felé. És adott esetben pedig adót kell fizetnünk.
Szerezhetek Mauritiuson lakóingatlant ezen letelepedési lehetőség alatt?
Külföldi állampolgár az Integrált Üdülőhelyi Program (IRS), az Ingatlanprogram (RES), az Ingatlanfejlesztési Program (PDS) vagy az Intelligens Város Program (SCS) által kialakított lakóingatlanokat tudja megvásárolni. Mindemellett a külföldi állampolgár olyan lakásra is szert tehet, ami legalább egy földszinttel plusz két emelettel rendelkező épületben található.
Ezen felül pedig azok a nem állampolgárok, akik IRS/RES/PDS szerinti tartózkodási engedéllyel rendelkeznek, mentesülnek a Mauritiuson történő befektetéshez és munkavállaláshoz szükséges Foglalkozási vagy Munkavállalási engedély megléte alól.
Velem jöhet a családom?
Mauritius bevándorláspolitikája határozottan támogatja a családok találkozását/újraegyesítését. A Foglalkozási Engedéllyel rendelkezőkhöz tartozó eltartottak és/vagy a nem állampolgár nyugdíjasok, ugyanúgy jogosultak tartózkodási engedély igénylésére. Ez majd segítségükre lesz abban, hogy ugyanannyi ideig élhessenek Mauritiuson, mint a fő családfenntartó.
Ki számít eltartottnak? Az eltartottak alatt házastárs (beleértve az ellenkező nemű élettársat is), szülők és gyermekek (beleértve a mostohagyermekeket és a törvényesen örökbefogadott gyermekeket is) értendők, akik nem házasok és nem folytatnak jövedelemszerző tevékenységet.
Eltartottként, a tartózkodási engedély iránti kérelmet az Útlevél- és Bevándorlási Hivatalba kell benyújtani, és ők döntenek majd róla.
Mi történik a 10 év leteltével?
Kérvényezhetjük a megújítást abban az esetben, ha a regisztrációt követő harmadik évtől, a vállalkozásunk bevétele éves szinten 850 ezer rúpia.
Lehetőségünk adódik arra is, hogy 20 évre szóló Állandó Tartózkodási Engedélyt igényeljünk, feltéve, ha rendelkeztünk tartózkodási hellyel már az igénylést megelőző 3 évben, illetve 3 egymást követő évben, évente legalább 3 millió MUR éves üzleti bevételt értünk el.
Alkalmazhatok munkatársakat, hogy együtt dolgozzunk?
A Vállalkozói Engedély alapvetően az egyszemélyes vállalkozási tevékenységet folytató szakembereknek szól. Abban az esetben azonban, ha nem adminisztratív jellegű személyzetet szeretnénk magunk mellett tudni, akkor megengedetté válik a felvétel.
Milyen dokumentumokra lesz szükségem a pályázat benyújtásához?
ÚJ PÁLYÁZAT
Az elvi jóváhagyáshoz az előzetes dokumentumokat online formában kell feltölteni
- Születési anyakönyvi kivonat – eredeti példány (angol vagy francia nyelven). Vagy az illetékes hatóság által tanúsított/hitelesen lefordított másolatot kell benyújtani.
- Részletes üzleti terv – a mellékelt minta szerint.
- Potenciális ügyfelektől származó szerződések vagy szándéknyilatkozatok (legalább 2)
- Önéletrajz
- Eredeti példány az iskolai végzettségről és szakmai képesítésekről vagy azok hitelesített másolatai
- Útlevél – Életrajzi adatok (bioadat) oldal
- Egy friss, színes útlevél méretű digitális fénykép – méretei: 3,5 cm (413 pixel) x 4,5 cm (531 pixel) (6 hónapnál ne legyen régebbi)
- Aláírt kötelezettségvállalás – a pályázónak kell kitöltenie és aláírnia.
- Bármely egyéb engedély másolata – Foglalkozási engedély/Munkavállalási engedély/ Tartózkodási engedély
Az elvi jóváhagyás után feltöltendő dokumentumok
- Üzleti regisztrációs kártya
- Befektetés (a külföldről a vállalkozás helyi bankszámlájára történő pénzátutalások igazolása).
- Szabályozott tevékenységekre vonatkozó engedélyek/licencek/ szándéknyilatkozat (GBL, TEL stb.)
- Házassági anyakönyvi kivonat / Válási igazolás – eredeti példányban (angol vagy francia nyelven). Vagy az illetékes hatóság által tanúsított/hitelesen lefordított másolatot kell benyújtani.
- Orvosi igazolás és jelentések – hat hónapnál nem régebbi
- A vízum azon oldala, ahol az utolsó bejegyzés van
- Kezelési költség
- Bármilyen egyéb dokumentum, amire szükség lehet.
MEGÚJÍTÁS
Az elvi jóváhagyáshoz az előzetes dokumentumokat online formában kell feltölteni
- Cégalapítási okirat
- Üzleti regisztrációs kártya
- Nyilvántartás a tagokról és ügyvezető igazgatókról
- Szabályozott tevékenységekre vonatkozó engedélyek/licencek/ szándéknyilatkozat (GBL, TEL stb.)
- Útlevél – Életrajzi adatok (bioadat) oldal
- 1 friss, színes útlevél méretű digitális fénykép – méretei: 3,5 cm (413 pixel) x 4,5 cm (531 pixel) (6 hónapnál ne legyen régebbi)
- A Foglalkozási Engedély másolata
- Aláírt kötelezettségvállalás – a pályázónak kell kitöltenie és aláírnia.
Az elvi jóváhagyás után feltöltendő dokumentumok
- Kezelési költség
- Bármilyen egyéb dokumentum, amit kérhetnek.
Megjegyzés a pályázóknak
Azokat a dokumentumokat, amiket az elvi jóváhagyás előtt és után feltöltöttünk, eredeti példányban be kell bemutatni a személyes időponton.
FIGYELEM! A Munkavállalói vízumokhoz erősen javasolt a vízumügynök. A vízum kétszeri elutasítása esetén, nincs több lehetőség megigényelni.
Ha további kérdéseid vannak keress minket bizalommal a dodo@mauritius.hu címen, vagy egyenesen az általunk javasolt vízumügynököt itt: Smart Traveler